A Gépipariban mindig is fontosnak tartottuk tanulóink oktatása, képzése mellett azt is, hogy jó és összetartó közösségeket, osztályokat alakítsunk ki.
Ezen törekvésünk egyik alappillére a tanév első napjaiban szervezett tanulásmódszertani napjaink.
A 9. évfolyamos diákjaink (5 osztály) idén sem az órarend szerinti tanulással kezdték az évet (az első nap amúgy is az ismerkedésé, illetve az adminisztrációé), hanem szeptember 4-5-én tanulásmódszertani tréningen vettek részt osztályfőnökük és egy segítő kolléga vezetésével.
A tréningnapok egy bevált forgatókönyv alapján zajlanak, változatos módszerekkel, feladatokkal, játékokkal igyekeznek a „tréner-kollégák” a diákok első napjait élményközpontúvá tenni, kooperatív technikák, csoportmunkák, ügyességi játékok, „hatékony tanulási technikák” megismerése színesítette a palettát.
Az osztályfőnökök beszámolói alapján ismét sikeres volt a 2 nap, hiszen, ahogy ők írták:
„A játékos feladatok lehetőséget adtak az osztálytársak megismerésére, legalább a nevek egy részét megjegyezhették.” (9.B)
„Hétfőn a matematika és a nyelvi felmérők után teszteket töltöttünk ki, majd a tornateremben folytattuk az ismerkedést különböző játékos feladatok segítségével. A nap végén a 9E osztályt hívtuk ki egy csapatversenyre és a két osztály közötti barátságos focimeccsel zártuk a napot. Visszavágó a jövőben szükséges.” (9.C)
„Kellemesen és hasznosan telt a három nap, úgy érzem, sikerült sokszínű programot előállítanunk. A kezdeti megilletődöttség lassan eltűnt, szívesen nyíltak meg és működtek együtt a diákok.” (9.D)
Samu Sándor