ERASMUS+ KA1 MOBILITÁSI PROJEKTEK – EGYÉNI BESZÁMOLÓ – 2021
A résztvevő adatai:
Név |
Vécsey Péter Zsolt |
Beosztás |
oktató |
Intézmény |
VMSZC Gépipari és Informatikai Technikum |
A mobilitás adatai:
Mobilitás típusa (nem helyes törlendő) |
nyelvtanfolyam |
Továbbképzés címe (amennyiben releváns) |
EC West, Triq Margaret Mangion, Paceville, San Giljan St. Julian's, STJ 3180, Málta |
Fogadó intézmény neve |
EC ENGLISH HOLDINGS Ltd. – St Julians, MÁLTA |
Fogadó intézmény típusa (nem helyes törlendő) |
Nyelviskola |
Fogadó ország |
Málta |
Munkanyelv |
angol |
Mobilitás időtartama (munkanapok száma) |
9 nap (2022. június 27 – július 08, de június 29. munkaszüneti nap volt) |
Tanulási eredmények:
Az elvárt tanulási eredmények meghatározása a mobilitás tervezési szakaszában (pályázat) (A tanulási folyamat elvárt eredményét írja le, cselekvést jelentő igéket használ, specifikus, konkrét, világos, egyértelmű és mérhető.) |
A tanulási eredmények értékelése a mobilitás után (Az elvárt tanulási eredmények teljesülésének „vizsgálata”, a személyes fejlődés nyomon követése, bizonyítékok a kompetenciafejlődésre.) |
Hogyan alkalmazhatóak a mobilitás során megszerzett tanulási eredmények a saját munkámban, illetve a küldő intézmény gyakorlatában? (A terjesztésre vonatkozó tervek.) |
Nagyon örülök,, hogy az angol nyelvet anyanyelvi környezetben lehet gyakorolni, megismerni az ottani nyelvhasználat sajátosságait. Kulturális és történelmi szempontból Málta kincsesláda, hiszen kultúrák határán található kis ország, érdekel, hogy mennyire fedezhető ez fel. Rendkívül érdekes számomra, hogy milyen tanítási módszereket alkalmaznak a nyelviskolában, továbbképzések lehetőséget adnak módszertani ismereteim frissítésére, biztos lesz olyan, ami használható lesz számomra. Digitális kompetenciák terén sosem lehet abbahagyni a tanulást és tapasztalatokat szeretnék gyűjteni. |
Szókincsemban vannak rejtett kifejezése, amik használata sokkal gyakoribb lett. A nyelviskolában a tanárunk eredeti britként kiváló megfigyelési személy volt, de az igazi kihívást a dél-amerikai csoporttársak megértése jelentette. Érdekesség volt, hogy az egyik tanárunk szinesbőrű hölgy volt, míg a harmadik egy holland hippi külsejű rendkívül barátságos tanár kolléga volt. A tapasztalt módszerek közül többet is lejegyzeteltem, ezekből merítek napi tanításom során is. Tőle és a másik tanárunktól is több jó módszertani ötletet sikerült gyűjtenem. Málta történelméről, kulturális életéről, bőven kaptam ízelítőt, hiszen a számunkra kínált programokon részt vettem Nagyon tetszett, hogy nem volt rögzített ülésrend, mindig mással dolgozhattam együtt, ez mindenképp fejlesztette a kooperációs technikámat. Folyamatos interakciót követelt brit tanárunk, nem voltak üresjáratok, mindenki úgy érezte, hogy állandóan a tanár fókuszában volt - azaz szinte a mobiltelefonra nem tudtam rápillantani úgy, hogy azt ne konstatálta volna egy pillantással a kolléga. |
Angol nyelvtanárként minden csoportomban, bármelyik nyelvi szinten tudom használni a játékos, nyelvi készségeket fejlesztő feladatokat. Videofelvételeket, fényképeket használok óráimon, bízva abban, hogy ezzel diákok motivációját serkenteni tudom. A legérdekesebb módszereket, jó gyakorlatokat kollégáimmal megosztom és munkaközösségi értekezleten, illetve személyes beszélgetések során is bemutatom nekik. |
A továbbképzés programja / szakmai látogatás (job shadowing) munkaterve:
SZAKMAI PROGRAM
A szakmai program az alábbi tevékenységeket tartalmazta:
- a digitális készségek században, vitafórum során tapasztalatcsere
- az idegennyelvi oktatásban alkalmazott digitális eszközök használata
- diákok digitális kompetenciái és készségei, szintfelmérések, módszerek, gyakorlati példák,
Megvalósult program:
Minden nap a nyelvi szintünknek megfelelő nyelvórákon vettünk részt 2 műszakban, ez talán kissé fura, de a gyakorlatban igazán szórakoztató, nagyon hasznos program volt. Egyetlen percért sem volt kár, hogy viszonylag sokat kellett az iskolában lennünk… (9.00-12.15 vagy 14.45-18.00)
A magyar csoport számára tartottak egy intenzív kurzust minden tanítási napon 13-14.30-ig, ami IT skills néven jelent meg az órarendünkben. Ezeket az órákat is nagyon kedveltük, mert itt lehetőség nyílt a tanárok közötti alapos tapasztalatcserére, angolul, magyarul egyaránt.
Kulturális programokon vettünk részt (a nyelviskola szervezésében), melyeket mobilitásunk tartalmazott, mind kultúrális, mind nyelvi szempontból rendkívül élvezetesek és tartalmasak voltak.
3 Cities by Night Tour (Vittoriosa, Senglea, Cospicua) Malta Tour (egésznapos)
Valletta by Night Tour
Ezenkívül magunk által szervezett utak: Gozo és Comino szigetek.
Rendkívül professzionális, segítőkész és barátságos volt a nyelviskola, bármikor szívesen visszatérnék oda, illetve ajánlanám kollégáknak.
A résztvevő feladatai a mobilitás előtt
Leginkább az interneten tájékozódtam, angol, német és magyar utazási élménybeszámolókat olvastam, nagy segítséget jelentettek a youtube-on talált videók.
Elolvastam a learning agreement dokumentumot és átgondoltam, hogy mit szeretnék csinálni szabadidőmben. Alaposan tanulmányoztam Málta térképét, közlekedését, távolságokat számolgattam. Átgondoltam, hogy mutatnám be Magyarországot és szükebb környezetemet.
Dátum: Szombathely, 2022. 08. 30.
Vécsey Péter Zsolt