„Egy nap a világ körül” – kirándulás Klagenfurtba

2019. április 17-én, szerdán, egy pályázat keretén belül külföldi kiránduláson vehettünk részt, úticélunk Ausztria, Klagenfurt volt. 11:15 –kor érkeztünk a városba, kb. 1 órát sétáltunk a belvárosban.

Megtekintettük a város miniatűr makettjét, a Domplatzot, a Neuer Platzot, majd a városháza előtti téren az óriás méretű Sárkány-kutat.

Sétánkat folytatva belecsöppentünk az Ostermarkt forgatagába, ahol a különleges húsvéti vásárt is megnéztük. Következő állomásunk a Wörth-i tó manója volt. Ez a kedves kis, majdnem méternyi, robosztus szobrocska alig észrevehető, mi is alig találtuk meg… A Krammergassen végig sétálva elhaladtunk a kávézgató osztrákok mellett és a színháztól nem messze felszálltunk buszunkra, hogy a Minimundushoz utazzunk. Hatalmas területén a látogatók híresebbnél híresebb épületeket láthatnak a világ minden tájáról. Nemcsak Ausztria, hanem az egész világ híres épületei megtalálhatók 1:25 arányban lekicsinyítve.

A körséta után 1500 m² területen interaktív kiállítás várta diákjainkat, szerencsére volt foci és csocsó is. Utolsó állomásunk a Pyramidenkogel volt, ez a 64,16 m magas kilátó, ahol a feledhetetlen, üvegborítású panorámaliftből is csodás kilátás nyílik, de az aktívabbak akár gyalog is megmászhatják a kilátót: ehhez 441 lépcsőt kell leküzdeniük. A kilátó belsejében Európa legmagasabb, fedett épületcsúszdája található, mely feledhetetlen élményt kínál, 50 méter hosszan száguldhatunk a völgybe. Merészebb diákjaink éltek a lehetőséggel, így a 45- ből 32-en ki is próbálták ezt a sötét fém alagutat. Fél 4 után indultunk hazafele a Wörthi-tó partján, közben még felnézhettünk a káprázatos napsütésben a kilátóra és a hatalmas hófödte hegycsúcsokra.

Dala-Nagy Henrietta és Biácsi Hajnalka, kísérőtanárok

Iskolánk az idei évben is részt vesz a  Pénzügyi és Vállalkozói Témahét (Pénz7) programjaiban.

Eseménynaptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kövess minket közösségi oldalainkon:

Belépés a közösségi szolgálat portálra:

Kérjük adójának 1%-ával támogassa az iskolai alapítvány működését.

Az  iskolai alapítvány tevékenységéről ide kattintva kaphat további információt.